Gimnazjum nr 8 _ Szkoła Podstawowa nr 21 _ Przedszkole nr 24 w Zielonej Górze

Nabór 2018/2019

Wydarzenia w ZE3

Image0016 Image0015 Image0014 Image0013 Image0012 Image0011 Image0010 Image0009 Image0008 Image0007 Image0006 Image0005

“PODRÓŻE Z KSIĄŻKĄ”

Zespół Edukacyjny Nr 3 w Zielonej Górze wraz z Miejskim Zakładem Komunikacji w Zielonej Górze zapraszają do udziału w kampanii społecznej „Podróże z książką”. Celem akcji jest propagowanie mody na czytanie książek wśród pasażerów w różnym przedziale wiekowym, podczas codziennej drogi do pracy czy szkoły. Kampania rozpoczęła się już we wrześniu br. i będzie cyklicznie powtarzana do czerwca 2018 r. Podarowane przez Państwa książki będą rozłożone na siedzeniach w autobusach w wyznaczonych liniach. Książki będą oznaczone specjalnym stemplem, dedykowanym kampanii. Pasażerowie będą mogli poczytać, wykorzystując wolny czas w trakcie przejazdu lub zabrać książkę do domu. Po przeczytaniu książki należy pozostawić w dowolnym autobusie MZK lub w punktach sprzedaży biletów przy ul. Bema lub ul. Kupieckiej. Prosimy osoby chcące wesprzeć kampanię i mające w domu przeczytane albo niepotrzebne książki, o przyniesienie i pozostawienie ich w autobusach, w punktach sprzedaży biletów lub w bibliotece lub w sali 107 Zespołu Edukacyjnego nr 3 w Zielonej Górze, ul. Os. Pomorskie 13.

Certyfikaty





Logopeda MP

                Mowa jest sprawnością i jak każda sprawność wymaga doskonalenia. Jedyną drogą do jej nabywania jest kontakt ze środowiskiem, czyli przyjmowanie prawidłowych wzorców mowy poprzez osłuchanie się z nią w najbliższym otoczeniu- kontakt z drugim człowiekiem.

We współczesnym życiu poprawne, wręcz nienaganne wypowiadanie się to umiejętność bardzo ważna. Jest warunkiem pełnego uczestnictwa człowieka w życiu społecznym. Dlatego już od najwcześniejszego okresu życia powinniśmy dbać o tą umiejętność i starać się rozwijać mowę we wszystkich jej aspektach.

Dziecko 6-letnie powinno mieć utrwaloną poprawną wymowę wszystkich głosek oraz opanowaną technikę mówienia,  swobodnie budować wypowiedzi i poprawnie wypowiadać się. Im dziecko lepiej funkcjonuje językowo, tym lepiej rozumie sytuacje społeczne. Brak mowy wpłynie na dalszy rozwój intelektualny dziecka, a także emocje i zachowania społeczne, utrudnia  kontaktach z rówieśnikami . Opóźnienia rozwoju mowy nieuchwycone w porę i niepoddane terapii mogą utrwalić u dziecka poczucie wyobcowania z grupy. Dziecko zwykle gorzej się uczy, nie zgłasza się do ustnych wypowiedzi, zamyka w sobie.

WSPIERANIE ROZWOJU MOWY U DZIECKA

WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW:

  • Rozmawiajcie, prowadźcie z dzieckiem stały dialog wg zasady „Nie mów do dziecka, ale rozmawiaj z nim”. Mówcie poprawnie, nie spieszczajcie! To nie rodzice mają uczyć się od dziecka, ale dziecko od dorosłego. Odpowiadajcie na każde pytanie dziecka.
  • Zachęcajcie dziecko do opowiadania, np. o tym ,co wydarzyło się w przedszkolu, na spacerze, wymyśliło zakończenie opowiadania. W dziecku drzemie naturalna skłonność do mówienia. Uważajmy aby jej nie gasić.
  • Proście o opis – nie tylko obrazka, ale prawdziwego jabłka, pieska itp. Starajcie się aby dziecko mówiło głośno, powoli, wyraźnie. Akceptujcie każdą wypowiedź.
  • Dostarczajcie bodźców dźwiękowych: śpiewajcie, nućcie piosenki, słuchajcie bajek i uspokajającej muzyki.
  • Czytajcie dziecku! Powtarzajcie razem krótkie wierszyki, rymowanki, wyliczanki.
  • Kontrolujcie bajki, które dziecko ogląda w telewizji(także ich czas). Wiele z nich wpływa negatywnie na dziecko i jego mowę.
  • Nie karajcie i nie zawstydzajcie za wadliwą wymowę ,gdyż hamuje to chęć do mówienia, a w konsekwencji proces rozwoju mowy.
  • Dostarczajcie dzieciom doświadczeń ruchowych poprzez stymulację sprawności motorycznych,

KONTROLUJCE TAKŻE NASTĘPUJĄCE FUNKCJE

  • Obserwujcie czy dziecko reaguje na dźwięki z otoczenia. Dobry słuch jest warunkiem rozwoju mowy.
  • Zwróćcie uwagę na prawidłowy tor oddechowy- oddychamy przez NOS. Patologiczne oddychanie prowadzi do zaburzeń w budowie i funkcjonowaniu aparatu mowy co ma oczywisty wpływ na powstawanie i utrwalanie wad wymowy.
  • Sprawdzajcie czy u dziecka nie utrwalił się nieprawidłowy- infantylny typ połykania. Przy prawidłowym połykaniu płyn nie wycieka z jamy ustnej, język znajduje się przy podniebieniu, wargi zaciskają się. Nieprawidłowe połykanie prowadzi do pogłębiana lub powstawania wad zgryzu, a te z kolei związane są z powstawaniem wad wymowy.
  • Jak najszybciej rezygnujcie ze smoczka i karmienia przez butelkę. Ssanie smoczka wpływa na połykanie, wady zgryzu oraz nieprawidłową pozycję języka.
  • Pamiętajcie, że karmienie piersią sprzyja rozwojowi mowy, ssanie to najlepsze w tym okresie ćwiczenia języka, warg, policzków.

Jeśli rozwój mowy dziecka jest opóźniony należy niezwłocznie skontaktować się z logopedą.

W NASZYM PRZEDSZKOLU NR 24”WESOŁA ŻYRAFA” LOGOPEDA ZAPEWNIA:

– specjalistyczną pomoc dzieciom i rodzicom,

-indywidualne konsultacje z rodzicami,

– opracowywanie indywidualnych programów logopedycznych dostosowanych do trudności komunikacyjnych dziecka.

Rodzicu, w czasie terapii logopedycznej Twojego dziecka pamiętaj:

– w razie wątpliwości i pytań kontaktuj się z logopedą,

– wykonuj z dzieckiem zalecane ćwiczenia wymowy systematycznie, codziennie 2x 5-10 min.

– ćwicz z dzieckiem tak, aby stopniować trudność; nie wszystko od razu.

                                                                RODZICU PAMIĘTAJ:

CZAS POŚWIĘCONY ĆWICZENIOM NIGDY NIE JEST STRACONY, POŚWIĘCASZ GO WŁASNEMU DZIECKU.

                                                                                           LOGOPEDA  Ewa Rybczyńska

Plan lekcji

Plan lekcji ważny od 7-05-2018 r.
Szkoła Podstawowa i Gimnazjum

Sukcesy uczniów

Dzwonki

1    8.00-8.45

2    8.55-9.40

3    9.50-10.35

4    10.45-11.30

5    11.45-12.30

6    12.45-13.30

7    13.40-14.25

8    14.35-15.20

Kalendarz

Maj 2018
P W Ś C P S N
     
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031