Szkoła Podstawowa nr 21 _ Przedszkole nr 24 w Zielonej Górze

Wydarzenia w ZE3

55686770_2343777985852798_8672951435043799040_n 55609121_2343779235852673_4131248180673118208_n 55576041_2343781962519067_2434529897373237248_n 54798802_2343780722519191_5340655488839188480_n 54731379_2343780659185864_452384451406594048_n 54731013_2343783125852284_5070246851848962048_n 54728008_2343781542519109_1232839163674361856_n 54525676_2343783082518955_8150401215318982656_n 54525159_2343777205852876_1498042338956541952_n 54524776_2343776275852969_5066433874372853760_n 54523833_2343777379186192_6397909130958340096_n 54522775_2343776215852975_8557710723688431616_n

“PODRÓŻE Z KSIĄŻKĄ”

Zespół Edukacyjny Nr 3 w Zielonej Górze wraz z Miejskim Zakładem Komunikacji w Zielonej Górze zapraszają do udziału w kampanii społecznej „Podróże z książką”. Celem akcji jest propagowanie mody na czytanie książek wśród pasażerów w różnym przedziale wiekowym, podczas codziennej drogi do pracy czy szkoły. Kampania rozpoczęła się już we wrześniu br. i będzie cyklicznie powtarzana do czerwca 2019 r. Podarowane przez Państwa książki będą rozłożone na siedzeniach w autobusach w wyznaczonych liniach. Książki będą oznaczone specjalnym stemplem, dedykowanym kampanii. Pasażerowie będą mogli poczytać, wykorzystując wolny czas w trakcie przejazdu lub zabrać książkę do domu. Po przeczytaniu książki należy pozostawić w dowolnym autobusie MZK lub w punktach sprzedaży biletów przy ul. Bema lub ul. Kupieckiej. Prosimy osoby chcące wesprzeć kampanię i mające w domu przeczytane albo niepotrzebne książki, o przyniesienie i pozostawienie ich w autobusach, w punktach sprzedaży biletów lub w bibliotece szkolnej, w sali 107 i na półce przed świetlicą w Zespole Edukacyjnym nr 3, ul. os. Pomorskie 13.
Osoby koordynujące akcję:
Wioletta Wilińska, Jolanta Stachurska i Danuta Piwońska.

Certyfikaty





Logopeda

Logopeda – Mirosława Rowecka

 

Drodzy Rodzice!

      Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym rytmie.
Dziecko, które idzie do pierwszej klasy powinno wymawiać wszystkie głoski prawidłowo, mieć bogate słownictwo dotyczące jego życia, otoczenia, umieć budować poprawne pod względem gramatycznym
i logicznym zdania.
Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania. Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy (wad wymowy) należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne.
Serdecznie zapraszamy do współpracy, ponieważ skuteczność i powodzenie terapii zależy w dużej mierze od Was Rodziców.

W NASZEJ SZKOLE LOGOPEDA:

  • Każdego roku we wrześniu przeprowadza badanie sondażowe w klasach zerowych i pierwszych. Po zdiagnozowaniu u dziecka wady wymowy logopeda przekazuję pisemną informację dla rodzica. Po otrzymaniu informacji Rodzice zainteresowani logoterapią powinni zgłosić się na konsultacje i ustalić zasady współpracy.
  • Terapia logopedyczna prowadzona jest indywidualnie lub w grupach 2-4 osobowych. Na zajęciach logopedycznych wykorzystywane są metody dydaktyczne oparte na zabawie oraz nowoczesne formy terapii multimedialnej.
  • Współpraca z rodzicami
    Terapia logopedyczna jest procesem. Jej skuteczność zależy od współpracy logopedy z dzieckiem oraz rodzicem. Spotkanie z logopedą nie jest wystarczającym elementem terapii. Dlatego bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców w systematyczne ćwiczenie z dzieckiem. W tym celu logopeda po każdych zajęciach zapisuje w zeszycie ucznia zestaw ćwiczeń jakie powinien wykonywać codziennie do kolejnego spotkania. Logopeda udzieli również odpowiedzi na pytania w godzinach konsultacyjnych.
  • Stały kontakt z logopedą i zaangażowanie się Rodziców w program terapii pomoże osiągnąć sukces dzieciom. Dlatego zapraszamy Państwa do systematycznego zaglądania do zeszytów oraz konsultacji.

mgr Mirosława Rowecka


10 przykazań logopedycznych- rady dla rodziców

 

  1. ZWRÓĆ UWAGĘ NA SPOSÓB ODDYCHANIA TWOJEGO DZIECKA 

W czasie spoczynku, w milczeniu dziecko powinno oddychać przez nos. Oddychanie przez usta ma negatywny wpływ nie tylko na zdrowie dziecka, także na artykulację.

  1.  KONTROLUJ, CZY TWOJE DZIECKO DOBRZE SŁYSZY

Nie należy lekceważyć żadnych niepokojących sygnałów, bowiem zaniedbanie słuchu dziecka (na każdym etapie rozwoju) może mieć bardzo poważne konsekwencje.

  1. SPRAWDŹ BUDOWĘ NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH DZIECKA

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do ich budowy, kształtu, ułożenia, wielkości, czy ruchliwości, zgłoś się po poradę do specjalisty. Wady anatomiczne często prowadzą do wad wymowy.

  1. ZREZYGNUJ ZE SMOCZKA JAK NAJSZYBCIEJ

Smoczki – niestety mogą przyczyniać się do: powstawania wad zgryzu, utrwalania infantylnego sposobu połykania i powstawania próchnicy.

  1. UCZ DZIECKO GRYZIENIA

Jeśli dziecko będzie miało problemy z żuciem i gryzieniem, to niestety prawdopodobnie znacząco wpłynie to na jego mowę.

  1. NIE ZABRANIAJ SWOJEMU DZIECKU MÓWIĆ

To naturalne, że rodzicom często marzy się choć chwila spokoju. Jednak z punktu widzenia rozwoju dziecka – powinniśmy cierpliwie znosić jego napady pytań dlaczego?  i ciągły słowotok. Warto pamiętać o tym, że naturalna skłonność do mówienia jest oznaką nabywania świadomości językowej i chęci poznawania świata.

  1. NIE SPIESZCZAJ SŁÓW! NIE POSŁUGUJ SIĘ JĘZYKIEM DZIECIĘCYM

Pamiętaj, że Twoja mowa ma być wzorem dla Twojego dziecka. Jeśli zaczynasz mówić do synka lub córki w sposób niepoprawny, maluch może utrwalić sobie nieprawidłowy sposób mówienia.

  1. NIE TRAĆ CZUJNOŚCI, CO DO ROZWOJU MOWY I ROZWOJU RUCHOWEGO
  1. ĆWICZ Z DZIECKIEM W DOMU- często, w formie zabawy, zachęcaj, nagradzaj, doceniaj.
  1. CZYTAJ SWOJEMU DZIECKU- im więcej, tym lepiej.

Opracowała Mirosława Rowecka

Plan lekcji


Plan lekcji ważny od 28-01-2019 r.

Szkoła Podstawowa

Sukcesy uczniów

Dzwonki

1    8.00-8.45

2    8.55-9.40

3    9.50-10.35

4    10.45-11.30

5    11.45-12.30

6    12.45-13.30

7    13.40-14.25

8    14.35-15.20

Wieloletni przyjaciel szkoły


 

Firma SWISSKRONO udziela szkole wsparcia

poprzez przekazywanie paneli podłogowych

oraz blatów do stołów uczniowskich