Gimnazjum nr 8 _ Szkoła Podstawowa nr 21 _ Przedszkole nr 24 w Zielonej Górze

Wydarzenia w ZE3

IMG_3316 IMG_3314 DSC_7242 DSC_7229 DSC_7205 119 094 093 088 087 086 085

“PODRÓŻE Z KSIĄŻKĄ”

Zespół Edukacyjny Nr 3 w Zielonej Górze wraz z Miejskim Zakładem Komunikacji w Zielonej Górze zapraszają do udziału w kampanii społecznej „Podróże z książką”. Celem akcji jest propagowanie mody na czytanie książek wśród pasażerów w różnym przedziale wiekowym, podczas codziennej drogi do pracy czy szkoły. Kampania rozpoczęła się już we wrześniu br. i będzie cyklicznie powtarzana do czerwca 2018 r. Podarowane przez Państwa książki będą rozłożone na siedzeniach w autobusach w wyznaczonych liniach. Książki będą oznaczone specjalnym stemplem, dedykowanym kampanii. Pasażerowie będą mogli poczytać, wykorzystując wolny czas w trakcie przejazdu lub zabrać książkę do domu. Po przeczytaniu książki należy pozostawić w dowolnym autobusie MZK lub w punktach sprzedaży biletów przy ul. Bema lub ul. Kupieckiej. Prosimy osoby chcące wesprzeć kampanię i mające w domu przeczytane albo niepotrzebne książki, o przyniesienie i pozostawienie ich w autobusach, w punktach sprzedaży biletów lub w bibliotece lub w sali 107 Zespołu Edukacyjnego nr 3 w Zielonej Górze, ul. Os. Pomorskie 13.

Certyfikaty





Logopeda

Logopeda – Mirosława Rowecka

 

Drodzy Rodzice!

      Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym rytmie.
Dziecko, które idzie do pierwszej klasy powinno wymawiać wszystkie głoski prawidłowo, mieć bogate słownictwo dotyczące jego życia, otoczenia, umieć budować poprawne pod względem gramatycznym
i logicznym zdania.
Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania. Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy (wad wymowy) należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne.
Serdecznie zapraszamy do współpracy, ponieważ skuteczność i powodzenie terapii zależy w dużej mierze od Was Rodziców.

W NASZEJ SZKOLE LOGOPEDA:

  • Każdego roku we wrześniu przeprowadza badanie sondażowe w klasach zerowych i pierwszych. Po zdiagnozowaniu u dziecka wady wymowy logopeda przekazuję pisemną informację dla rodzica. Po otrzymaniu informacji Rodzice zainteresowani logoterapią powinni zgłosić się na konsultacje i ustalić zasady współpracy.
  • Terapia logopedyczna prowadzona jest indywidualnie lub w grupach 2-4 osobowych. Na zajęciach logopedycznych wykorzystywane są metody dydaktyczne oparte na zabawie oraz nowoczesne formy terapii multimedialnej.
  • Współpraca z rodzicami
    Terapia logopedyczna jest procesem. Jej skuteczność zależy od współpracy logopedy z dzieckiem oraz rodzicem. Spotkanie z logopedą nie jest wystarczającym elementem terapii. Dlatego bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców w systematyczne ćwiczenie z dzieckiem. W tym celu logopeda po każdych zajęciach zapisuje w zeszycie ucznia zestaw ćwiczeń jakie powinien wykonywać codziennie do kolejnego spotkania. Logopeda udzieli również odpowiedzi na pytania w godzinach konsultacyjnych.
  • Stały kontakt z logopedą i zaangażowanie się Rodziców w program terapii pomoże osiągnąć sukces dzieciom. Dlatego zapraszamy Państwa do systematycznego zaglądania do zeszytów oraz konsultacji.

mgr Mirosława Rowecka


10 przykazań logopedycznych- rady dla rodziców

 

  1. ZWRÓĆ UWAGĘ NA SPOSÓB ODDYCHANIA TWOJEGO DZIECKA 

W czasie spoczynku, w milczeniu dziecko powinno oddychać przez nos. Oddychanie przez usta ma negatywny wpływ nie tylko na zdrowie dziecka, także na artykulację.

  1.  KONTROLUJ, CZY TWOJE DZIECKO DOBRZE SŁYSZY

Nie należy lekceważyć żadnych niepokojących sygnałów, bowiem zaniedbanie słuchu dziecka (na każdym etapie rozwoju) może mieć bardzo poważne konsekwencje.

  1. SPRAWDŹ BUDOWĘ NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH DZIECKA

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do ich budowy, kształtu, ułożenia, wielkości, czy ruchliwości, zgłoś się po poradę do specjalisty. Wady anatomiczne często prowadzą do wad wymowy.

  1. ZREZYGNUJ ZE SMOCZKA JAK NAJSZYBCIEJ

Smoczki – niestety mogą przyczyniać się do: powstawania wad zgryzu, utrwalania infantylnego sposobu połykania i powstawania próchnicy.

  1. UCZ DZIECKO GRYZIENIA

Jeśli dziecko będzie miało problemy z żuciem i gryzieniem, to niestety prawdopodobnie znacząco wpłynie to na jego mowę.

  1. NIE ZABRANIAJ SWOJEMU DZIECKU MÓWIĆ

To naturalne, że rodzicom często marzy się choć chwila spokoju. Jednak z punktu widzenia rozwoju dziecka – powinniśmy cierpliwie znosić jego napady pytań dlaczego?  i ciągły słowotok. Warto pamiętać o tym, że naturalna skłonność do mówienia jest oznaką nabywania świadomości językowej i chęci poznawania świata.

  1. NIE SPIESZCZAJ SŁÓW! NIE POSŁUGUJ SIĘ JĘZYKIEM DZIECIĘCYM

Pamiętaj, że Twoja mowa ma być wzorem dla Twojego dziecka. Jeśli zaczynasz mówić do synka lub córki w sposób niepoprawny, maluch może utrwalić sobie nieprawidłowy sposób mówienia.

  1. NIE TRAĆ CZUJNOŚCI, CO DO ROZWOJU MOWY I ROZWOJU RUCHOWEGO
  1. ĆWICZ Z DZIECKIEM W DOMU- często, w formie zabawy, zachęcaj, nagradzaj, doceniaj.
  1. CZYTAJ SWOJEMU DZIECKU- im więcej, tym lepiej.

Opracowała Mirosława Rowecka

Plan lekcji

Plan lekcji ważny od 29-01-2018 r.
Szkoła Podstawowa i Gimnazjum

Sukcesy uczniów

Dzwonki

1    8.00-8.45

2    8.55-9.40

3    9.50-10.35

4    10.45-11.30

5    11.45-12.30

6    12.45-13.30

7    13.40-14.25

8    14.35-15.20

Kalendarz

Luty 2018
P W Ś C P S N
     
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728