Praktyczne ćwiczenia na fantomach
Dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej praktycznie ćwiczyły na fantomach uciski klatki piersiowej, które są podstawą RKO. Uczniowie klas II i III mieli już okazję wcześniej poćwiczyć, natomiast po raz robiły to pierwszaki.
Dzieci w trakcie ćwiczeń doświadczyły, jak duży wysiłek należy włożyć (uciski klatki piersiowej) w ratowanie poszkodowanego z NZK.
Pierwsza pomoc przy złamaniach kostnych i stawowych
Podczas zajęć w świetlicy szkolnej dzieci zapoznały się z najczęstszymi rodzajami złamań kości i okolic stawów. Po część teoretycznej pan Hubert pokazał jak zaopatrywać poszkodowanych w wyniku urazów kostno-stawowych, kiedy na przybycie pomocy medycznej trzeba czekać dłuższy czas. Dzieci obejrzały również film edukacyjny pt. „Złamania”, w którym profesjonalny ratownik medyczny opatrywał poszkodowanych w wyniku urazów kostno-stawowych.
Bezpieczna droga do szkoły
Na początku września w świetlicy szkolnej odbył się cykl zajęć związanych z przekazywaniem wiedzy i kreowaniem właściwych postaw w ruchu drogowym wśród dzieci. Wychowawcy przypomnieli zasady bezpiecznego poruszania się po drogach oraz konieczności noszenia elementów odblaskowych.
Światowy Dzień Pierwszej Pomocy
Jak co roku w naszej świetlicy nie zapominamy o Światowym Dniu Pierwszej Pomocy.
Obchodzony jest on corocznie w drugą sobotę września. Święto to zostało ustanowione w 2000 roku z inicjatywy Międzynarodowego Ruchu Czerwonego Krzyża, jednej z największych organizacji humanitarnych na świecie, a jego celem promowanie wiedzy i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy, co ma kluczowe znaczenie dla ratowania życia w sytuacjach nagłych.
Pan Hubert powiedział dzieciom co to jest „łańcuch przeżycia”, do czego służy defibrylator, jak powinna być wyposażona apteczka pierwszej pomocy oraz jak dzieci mogą pomóc w uratowaniu człowieka w sytuacji zagrożenia życia.
Bezpieczna ewakuacja
Na pierwszych w tym roku szkolnym zajęciach z zakresu promocji zdrowia, dzieci uczęszczające do świetlicy poznały zasad bezpiecznej ewakuacji. Celem zajęć było sprawdzenie znajomości zasad postępowania w sytuacji alarmu związanego z realnym zagrożeniem w budynku szkolnym. Pan Hubert omówił zasady postępowania w przypadku pożaru, pokazał dzieciom gaśnicę, czyli urządzenie dzięki któremu możemy szybko i skutecznie ugasić ogień.
Dzieci wraz z opiekunami wzięły udział w próbnej ewakuacji i najkrótszą drogą przeszły z sali świetlicowej na miejsce zbiórki. Wracając do świetlicy „szukały” gaśnic i hydrantów rozmieszczonych na szkolnych korytarzach.



































