wzór e-legitymacji

Legitymacje dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 21

Od 13 lipca 2024 roku szkoła wydaje:

  • legitymacje elektroniczne – eLegitymacje (w formie plastikowej karty)
  • mLegitymacje

Nie ma już możliwości wydania legitymacji w formie papierowej, jednak tradycyjne legitymacje wydane przed 13 lipca zachowują swoją ważność do czasu  zakończenia przez ucznia kształcenia w naszej szkole.

Wydanie pierwszej legitymacji elektronicznej jest bezpłatne (po przyjęciu dziecka do szkoły), nie ma konieczności składania wniosku lub dodawania zdjęcia ucznia do dziennika VULCAN. Wykonanie fotografii ucznia oraz załączenie jej do aplikacji należy do pracownika szkoły.


Duplikat legitymacji szkolnej

W przypadku utraty lub zniszczenia legitymacji szkolnej szkoła zobowiązana jest do wydania duplikatu tej legitymacji.

Duplikat jest wydawany na wniosek rodzica ucznia (opiekuna prawnego). Wniosek należy pobrać w ze strony Zespołu lub w sekretariacie ZE3, wypełnić, podpisać i złożyć w sekretariacie wraz z potwierdzeniem opłaty.
Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu w wysokości 9 zł (zgodnie z zał. do ustawy o opłacie skarbowej).

Wpłaty należy dokonać na konto Zespołu Edukacyjnego nr 3. W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko ucznia, klasę oraz dopisek „legitymacja szkolna”.

Bank PKO BP nr konta: 15 1020 5402 0000 0102 0242 8621

Dokumenty do pobrania:

Wniosek o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej


Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja

mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak e-Legitymacja lub legitymacja papierowa – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w e-Legitymacji bądź legitymacji tradycyjnej: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano e-Legitymację lub legitymację w formie papierowej. Jest ona dodatkiem do pozostałych wersji legitymacji.

Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej e-Legitymacji lub wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana.

Procedura wydawania mLegitymacji

  1. mLegitymacja jest wydawana na wniosek rodzica ucznia (opiekuna prawnego). Wniosek należy pobrać w ze strony Zespołu lub w sekretariacie ZE3, wypełnić, podpisać i złożyć w sekretariacie.
  2. Oczekiwać w dzienniku elektronicznym informacji o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel.
  3. Zainstalować aplikacje mObywatel ze sklepu:
  1. W usłudze Legitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
  2. Aby anulować (utrata telefonu, niepoprawnego działania, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) mLegitymację należy pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek do sekretariatu. Potwierdzenie uzyskujemy w dzienniku elektronicznym.

Dokumenty do pobrania:

Wniosek o wydanie mLegitymacji szkolnej


mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:

• na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego), w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;
• z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły.

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna

Instrukcja dodania legitymacji do aplikacji mObywatel


Duplikat świadectwa szkolnego 

W przypadku utraty oryginału świadectwa uczeń lub absolwent może wystąpić do dyrektora z pisemnym wnioskiem (do pobrania w Sekretariacie lub na stronie internetowej) o wydanie duplikatu świadectwa z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat.
Do wniosku należy dołączyć dowód opłaty skarbowej.
Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu tj. 26 zł.
Termin wykonania duplikatu do 30 dni. Jeżeli przedłożony wniosek zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w Szkole.

Wniosek o wydanie duplikatu świadectwa