Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

20 listopada na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka – święto ustanowione w 1954 roku przez ONZ, którego celem jest przypominanie o prawach najmłodszych oraz zwracanie uwagi na wyzwania, z jakimi mierzą się dzieci. W naszej szkolnej świetlicy uczniowie poznali nie tylko swoje prawa, ale także obowiązki. Dowiedzieli się, kim jest Rzecznik Praw Dziecka, nauczyli się tematycznej piosenki i przygotowali materiały do gazetki.

21 listopada uczniowie klasy 3B również uczcili to święto. Trzecioklasiści poznali historię jego powstania oraz znaczenie obchodów. Obejrzeli film edukacyjny przedstawiający prawa i obowiązki dzieci, a następnie każdy z nich otrzymał kartę z wybranym prawem dziecka do pokolorowania. Po wykonaniu pracy wspólnie omawiali znaczenie poszczególnych praw.

Najmłodsi uczniowie naszej szkoły świetnie orientują się w przysługujących im prawach i pamiętają także o swoich obowiązkach. Wiedzą, jaką rolę pełni Rzecznik Praw Ucznia i poznali Panią Alicję, która zawsze służy im pomocą oraz wsparciem.


Międzynarodowy Dzień Migowy

Międzynarodowy Dzień Migowy, obchodzony 23 września, to święto mające na celu zwrócenie uwagi na kulturę, potrzeby oraz prawa osób Głuchych. Jest to również doskonała okazja, by promować naukę języka migowego i budować wśród dzieci wrażliwość oraz otwartość na różnorodność. W naszej szkole to wydarzenie stało się inspiracją do realizacji szeregu działań, dzięki którym najmłodsi mogli poznać podstawy komunikacji migowej oraz lepiej zrozumieć, czym jest niepełnosprawność słuchu.

Grupa Rybki na co dzień aktywnie korzysta z języka migowego, włączając go naturalnie w rytm każdego dnia. Miganie pojawia się zarówno podczas zajęć tematycznych, jak i w piosenkach, zabawach, a także w codziennych czynnościach takich jak powitanie, rozmowy o emocjach czy nazywanie otoczenia. Dzięki temu dzieci oswajają się z komunikacją wizualno-przestrzenną i uczą się otwartości oraz wrażliwości na potrzeby osób Głuchych. W ramach realizowanego przez grupę projektu edukacyjnego „Jak mówić o niepełnosprawności?” zaproszono Panią Elę Kusiak na zajęcia o języku migowym z wykorzystaniem piosenek dla dzieci. Spotkanie było pełne ruchu, muzyki i nowych znaków, które dzieci poznawały z dużym zainteresowaniem.

Pod koniec września odbyły się także koleżeńskie warsztaty języka migowego w grupie Sówki. Dzieci miały okazję poznać podstawowe znaki, spróbować migać proste zwroty oraz dowiedzieć się, jak porozumiewają się osoby Głuche. Podczas zajęć uczestnicy wysłuchali opowiadania „Szymon i kosmiczne aparaty”, nawiązującego do noszenia aparatów słuchowych i ich roli w codziennym funkcjonowaniu. Na zakończenie dzieci kolorowały ilustracje aparatów słuchowych, co stało się pretekstem do rozmów o różnorodności i akceptacji. Warsztaty przebiegły w radosnej atmosferze, a dzieci chętnie angażowały się w każde zadanie.


16 listopada na całym świecie obchodzimy Międzynarodowy Dzień Tolerancji – święto, które przypomina nam, jak ważne jest okazywanie sobie szacunku, akceptacji i życzliwości. To doskonała okazja, by w szkolnych salach porozmawiać o różnorodności, empatii i o tym, jak budować relacje oparte na wzajemnym zrozumieniu. W wielu klasach naszej szkoły zrealizowano w tym czasie zajęcia i działania, które pomagały uczniom dostrzec piękno różnic między ludźmi.

Uczniowie klasy 3B podczas wspólnych warsztatów starali się odpowiedzieć na pytania: czym jest tolerancja, dlaczego jest tak ważna oraz co wnosi do naszego życia różnorodność. Rozmawiali o szacunku i akceptacji, a także o tym, że każdy człowiek może mieć swoje odmienne pasje, upodobania i marzenia. Dzieci opowiadały, kim chciałyby zostać w przyszłości oraz co lubią robić, zauważając, że dzięki temu nawzajem się uzupełniają. Obejrzały film edukacyjny o różnorodności, stworzyły mapę myśli dotyczącą tolerancji oraz zastanawiały się, jakie cechy ma osoba tolerancyjna. Na koniec każdy odbił swoją dłoń i uzupełnił ją informacjami o swoich zainteresowaniach.

świetlicy uczniowie obejrzeli film „Kamlotki – tolerancja”, rozwiązywali zagadki i uczestniczyli w edukacyjnych zabawach z wykorzystaniem kart do dyskusji „Wszyscy jesteśmy różni”. Wspólnie zastanawiali się, co by się wydarzyło, „gdyby…”, a także szukali różnic pomiędzy zachowaniami tolerancyjnymi a nietolerancyjnymi.

17 listopada klasa 1B świętowała Dzień Tolerancji, rozmawiając o tym, jak ważne jest wzajemne wsparcie i szacunek. Uczniowie przypomnieli sobie przesłanie piosenki Majki Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są”, które doskonale oddaje ideę akceptacji i równości.

Uczniowie klasy 1C, nawiązując do słów Wisławy Szymborskiej „Tak pięknie się różnimy”, rozmawiali o wyjątkowości każdego człowieka. Podczas gry karcianej dotyczącej tolerancji poszukiwali podobieństw między sobą, a w finale przygotowali „eliksir tolerancji”, do którego dodawali symboliczne składniki: uśmiech, zrozumienie, przyjaźń, życzliwość i akceptację.

Na lekcji języka angielskiego uczniowie klasy 2A rozmawiali o sposobach okazywania tolerancji na co dzień. Poznali nowe słownictwo związane z tematem oraz obejrzeli krótki film wprowadzający. Następnie odrysowali swoje dłonie i wpisali w nie indywidualne definicje tolerancji. W efekcie powstały różnorodne, pełne ciepła prace, które pokazały, jak można być dobrym i życzliwym dla innych.

klasie 3C uczniowie rozpoczęli Dzień Tolerancji od quizu sprawdzającego ich wiedzę. Późniejsza rozmowa pozwoliła dzieciom podzielić się własnymi przemyśleniami na temat akceptacji i otwartości. Na papierowych dłoniach zapisały, co dla nich oznacza tolerancja.

Klasa 6B pracowała na platformach Kahoot i Wordwall, rozwiązując zadania dotyczące pojęcia tolerancji. Uczniowie zastanawiali się m.in. czym jest rasizm, antysemityzm, czy wygląd może decydować o wartości człowieka oraz co sprawia, że czują się dobrze w szkole. Na końcu przyporządkowywali cechy osób tolerancyjnych i nietolerancyjnych.

W klasie 4C odbyła się rozmowa na temat rozwiązywania konfliktów i tolerancji. Lekcja okazała się wartościowym czasem wymiany refleksji i doświadczeń.

Czym jest tolerancja? Dlaczego jest ważna? Po co nam różnorodność?

Wszystkie te działania pokazały, że tolerancja to codzienny wybór – wybór szacunku, akceptacji i ciekawości drugiego człowieka. Dzięki niej uczymy się współpracować, wspierać się i dostrzegać, że różnice wzbogacają nasze szkolne i życiowe doświadczenia.


Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, obchodzony 10 października, to ważna okazja do przypomnienia, jak ogromny wpływ na nasze życie mają emocje, samopoczucie i zdolność radzenia sobie ze stresem. Rozmowy o zdrowiu psychicznym w szkole odgrywają kluczową rolę — pomagają uczniom rozpoznawać sygnały ostrzegawcze, rozwijają empatię i uczą, że trudności emocjonalne są tak samo realne jak choroby fizyczne. W naszej szkole temat ten jest podejmowany regularnie: na zajęciach z psychologiem i pedagogiem, podczas treningów umiejętności społecznych, warsztatów klasowych, pogadanek oraz spotkań indywidualnych. To wszystko służy budowaniu świadomości, umiejętności regulacji emocji i wspieraniu dobrostanu całej społeczności szkolnej.

W klasie 4c odbyła się muzykoterapia – warsztaty antystresowe prowadzone przez jednego z rodziców. Uczniowie grali na bębnach, poznając rytmy, które pozwalały rozładować napięcie i stres szkolny. Zajęcia były okazją do kreatywnej ekspresji, wyciszenia oraz budowania pozytywnej atmosfery w grupie. Temat warsztatów brzmiał: „Muzykoterapia – warsztaty antystresowe”.

W klasie 1b zrealizowano zajęcia edukacyjne pt. „Dbając o nasze zdrowie psychiczne, integrujemy się grając w gry planszowe”. Uczniowie spędzili czas na wspólnej zabawie przy grach rozwijających logiczne myślenie, komunikację i współpracę. Dzięki temu wzmacniali pozytywne relacje rówieśnicze, uczyli się zasad fair play i doświadczali radości płynącej ze wspólnego spędzania czasu.

W klasie VII c podczas godziny wychowawczej przeprowadzono pogadankę dotyczącą zdrowia psychicznego. Uczniowie rozmawiali o emocjach, stresie i sposobach szukania pomocy. W sali 204 została przygotowana gazetka tematyczna, którą można obejrzeć — stanowi ona wizualne przypomnienie o tym, jak ważne jest dbanie o dobre samopoczucie i relacje.

Równolegle w wielu klasach szkoły realizowane są cykliczne działania wspierające zdrowie psychiczne. W klasach 3a/3b oraz 2d odbywają się treningi umiejętności społecznych (prowadzona innowacja z A. Cieślik), podczas których uczniowie uczą się rozpoznawania emocji, radzenia sobie z napięciem i budowania relacji. W klasach 6c/6d prowadzone są zajęcia w małych grupach, a w klasach I–VIII – indywidualne konsultacje i porady. Dodatkowo organizowane są warsztaty tematyczne, m.in. w klasie 2d o świadomości swoich mocnych stron, a w klasie 6a – o akceptowalnych sposobach rozwiązywania konfliktów.

Nasza szkoła od lat podejmuje działania na rzecz dobrostanu uczniów. W latach 2018–2025 uczestniczyła w programie certyfikacyjnym „Szkoła Myślenia Pozytywnego”, w którym wychowawcy i specjaliści wraz z uczniami pracowali nad obszarami związanymi ze zdrowiem psychicznym i prawidłowymi relacjami. Każdego roku szkoła zdobywała certyfikat rekomendowany przez Ministerstwo Zdrowia oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej, co potwierdza wysoką jakość prowadzonych działań.


Międzynarodowy Dzień Migowy

Międzynarodowy Dzień Migowy, obchodzony 23 września, to święto mające na celu zwrócenie uwagi na kulturę, potrzeby oraz prawa osób Głuchych. Jest to również doskonała okazja, by promować naukę języka migowego i budować wśród dzieci wrażliwość oraz otwartość na różnorodność. W naszej szkole to wydarzenie stało się inspiracją do realizacji szeregu działań, dzięki którym najmłodsi mogli poznać podstawy komunikacji migowej oraz lepiej zrozumieć, czym jest niepełnosprawność słuchu.

Grupa Rybki na co dzień aktywnie korzysta z języka migowego, włączając go naturalnie w rytm każdego dnia. Miganie pojawia się zarówno podczas zajęć tematycznych, jak i w piosenkach, zabawach, a także w codziennych czynnościach takich jak powitanie, rozmowy o emocjach czy nazywanie otoczenia. Dzięki temu dzieci oswajają się z komunikacją wizualno-przestrzenną i uczą się otwartości oraz wrażliwości na potrzeby osób Głuchych. W ramach realizowanego przez grupę projektu edukacyjnego „Jak mówić o niepełnosprawności?” zaproszono Panią Elę Kusiak na zajęcia o języku migowym z wykorzystaniem piosenek dla dzieci. Spotkanie było pełne ruchu, muzyki i nowych znaków, które dzieci poznawały z dużym zainteresowaniem.

Pod koniec września odbyły się także koleżeńskie warsztaty języka migowego w grupie Sówki. Dzieci miały okazję poznać podstawowe znaki, spróbować migać proste zwroty oraz dowiedzieć się, jak porozumiewają się osoby Głuche. Podczas zajęć uczestnicy wysłuchali opowiadania „Szymon i kosmiczne aparaty”, nawiązującego do noszenia aparatów słuchowych i ich roli w codziennym funkcjonowaniu. Na zakończenie dzieci kolorowały ilustracje aparatów słuchowych, co stało się pretekstem do rozmów o różnorodności i akceptacji. Warsztaty przebiegły w radosnej atmosferze, a dzieci chętnie angażowały się w każde zadanie.

Malowanie kamyków

Jedną z atrakcji na naszym ostatnim szkolnym festynie było malowanie kamyczków.

Akcja ta polega na malowaniu kamieni mazakami akrylowymi, a następnie zostawianiu ich w różnych miejscach publicznych, aby inni mogli je odnaleźć i kontynuować ich „podróż”. Kamyki można zostawiać na ławce w parku, przy fontannach, obok drzewa, przy Bachusikach, zejściu na plażę, pod pomnikami itp.

Znaleziony przez siebie kamień należy sfotografować, opublikować zdjęcie z odpowiednim kodem miejscowości (nasz szkolny kod to: 65-548) i hasztagiem (#kamyczki #Zenr3) na grupie na Facebooku “Kamyczki”, a następnie przenieść kamień w nowe miejsce, co pozwala śledzić jego trasę i daje radość innym. Można też zostawić go u siebie w domu jako miłą pamiątkę czy amulet.

Celem tej akcji jest: promowanie radości; tworzenie unikalnych pamiątek; kreatywne spędzanie czasu oraz wspieranie aktywności fizycznej.

Na kamyczkowym stanowisku powstało wiele kamyków nawiązujących do akcji UNICEF-u, z którym nasza szkoła współpracuje. Powstały rysunki z hasłami dotyczącymi praw dziecka.

Katarzyna Sadłowska

Międzynarodowy Dzień Kropki

Międzynarodowy Dzień Kropki, obchodzony 15 września, to święto poświęcone kreatywności, odwadze i wierze w siebie. Jego inspiracją była książka Petera H. Reynoldsa pt. „The Dot” („Kropka”), opowiadająca o Vashti- dziewczynce, która dzięki wsparciu swojej nauczycielki uwierzyła w swoje możliwości twórcze, rozpoczynając od narysowania zwykłej kropki. Tego dnia dzieci i dorośli na całym świecie tworzą prace plastyczne z motywem kropki i celebrują swoje talenty.

Inicjatywa ta ma na celu pobudzanie wyobraźni i kreatywnego myślenia, a także motywowanie uczniów do twórczego wyrażania siebie. Szkolne obchody tego dnia służą wspieraniu dzieci w odkrywaniu swoich talentów i dzieleniu się nimi z innymi. To również doskonała okazja do nauki współpracy oraz radosnego i wartościowego spędzania czasu w gronie rówieśników.

W tym wyjątkowym dniu dzieci przygotowują prace plastyczne, w których motywem przewodnim jest kropka. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele często ubierają się w stroje ozdobione kolorowymi kropkami. Podczas zajęć prowadzone są rozmowy na temat kreatywności, odwagi oraz poznawania i rozwijania swoich mocnych stron.

Nasza szkoła po raz kolejny włączyła się w obchody Międzynarodowego Dnia Kropki – święta kreatywności, odwagi i odkrywania talentów.

W każdej klasie ten dzień przebiegał wyjątkowo, a uczniowie mieli okazję nie tylko do twórczej zabawy, ale też do refleksji nad swoimi mocnymi stronami.

Klasa 2a poświęciła ten dzień tematom odwagi, kreatywności i odkrywania swoich uzdolnień.

Klasa 3b rozpoczęła dzień od rozmowy w kręgu, zastanawiając się, czym właściwie jest kropka i gdzie możemy ją spotkać. Uczniowie obejrzeli film „The Dot”, poznając historię Vashti, która stała się inspiracją do dalszych działań. W ramach zajęć zapoznali się również z twórczością japońskiej artystki Yayoi Kusamy. Następnie, pracując w grupach, tworzyli własne dzieła – każdy miał okazję poczuć się artystą, bo jak się okazało – wszyscy jesteśmy twórczy… i kropka!

Klasy 3c i 6d również włączyły się w obchody święta – uczniowie przygotowali piękne prace plastyczne inspirowane motywem kropki, odkrywając przy tym swoje talenty i umiejętności.

W jednej z klas, każdy uczeń stworzył własną „kropkę”, która symbolizowała jego mocne strony i zainteresowania. Efekt? Mnóstwo kreatywnych i wyjątkowych prac, które udowodniły, jak wiele zdolnych dzieci uczy się w naszej szkole!

W szkolnej świetlicy również nie zabrakło twórczych działań – dzieci obejrzały film „The Dot” i poznały historię Vashti, która dzięki jednej małej kropce rozpoczęła swoją artystyczną przygodę. Uczniowie stworzyli duże, czerwone kropki – będące początkiem ich własnych, kreatywnych prac.

W klasach 4b, 5a, 7b dzieci tworzyły zakładki do książek, przygotowywały miłe wiadomości w języku angielskim oraz podejmowały „kropkowe wyzwania”.

W klasach 4d, 6b, 6c 6d i 7c uczniowie angażowali się w różne formy ekspresji artystycznej, tworząc prace pełne wyobraźni.

Na lekcjach języka angielskiego w klasach 4a, 4c, 5b, 6a i 7a uczniowie realizowali różnorodne aktywności: podejmowali „kropkowe wyzwania”, mieszali kolory, rysowali ilustracje z motywem kropki, a także tworzyli medale z własnymi mocnymi stronami.

Efekty wspólnych działań można podziwiać na wystawach w salach 207 i 209 oraz na szkolnych korytarzach.

Na zakończenie pragniemy serdecznie podziękować wszystkim nauczycielom i wychowawcom, którzy z zaangażowaniem włączyli się w obchody tego dnia!

Zespół ds. współpracy z zagranicą 😊

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka 20.11.2022 UNICEF

 

Już niedługo 20 listopada 2022 r. przypada Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Jako szkoła członkowska UNICEF dołączamy w tym roku również do obchodów!!! W tym roku obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka chcielibyśmy przesunąć na dzień 21 listopada (poniedziałek). Bardzo prosimy, aby uczniowie tego dnia ubrali się na niebiesko lub mieli chociaż niebieskie dodatki. W holu będzie specjalne miejsce – „fotobudka”, w którym klasy będą mogły zrobić sobie zdjęcie. Być może zechcecie przystroić w tym dniu klasę na niebiesko (balonami, dekoracjami, girlandami, serduszkami, niebieskimi odciskami dłoni…).

 

UNICEF Polska – Konwencja o prawach dziecka
UNICEF Polska – Plakat – konwencja o prawach dziecka
UNICEF Polska – Książeczka o prawach dziecka dla najmłodszych
Prezentacja o prawach dziecka
Wszyscy mamy prawa – Zeszyt ćwiczeń do animacji

Link do materiałów edukacyjnych o prawach dziecka


RELACJE Z INNYMI A ZDROWIE PSYCHICZNE

Dojrzewanie to dobry czas, aby opanować sztukę nawiązywania zdrowych relacji, komunikowania swoich potrzeb, a także rozpoznawania emocji oraz sposobów radzenia sobie z nimi.

Dlaczego relacje są ważne
Jak być dla siebie lepszym?

MŁODZI LUDZIE PYTAJĄ O ZDROWIE PSYCHICZNE


AKCJA UNICEF „WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA” VI EDYCJA – PODSUMOWANIE

Zespół Edukacyjny nr 3 Szkoła Podstawowa nr 21 w Zielonej Górze po raz pierwszy uczestniczyła w akcji „Wszystkie Kolory świata – VI edycja”. W organizacji akcji pomagali wychowawcy klas, nauczyciele świetlicy oraz bibliotekarki. Chętni uczniowie z pomocą rodzeństwa, rodziców, dziadków wykonali 107 laleczek: uczniowie klas 1-3 wykonali 54 laleczki, uczniowie klas 4-8 wykonali 53 laleczki. Najwięcej laleczek w szkole wykonali uczniowie klasy 2 B – przekazali 13 laleczek!!! Laleczki były sprzedawane podczas kiermaszy szkolnych – zebrano kwotę 1720 zł, która 31.03.2022 została wpłacona na wskazane konto UNICEF Polska. Szkolna komisja konkursowa wyłoniła laleczkę Anabellę, która została zgłoszona do konkursu na najbardziej oryginalną laleczkę w ramach projektu „Wszystkie Kolory świata – VI edycja”. Cała społeczność szkolna zaangażowała się w głosowanie na naszą szkolną laleczkę, która znalazła się w pierwszej 15 głosowania. Informacje o akcji i konkursie były regularnie umieszczane na Facebooku i stronie internetowej szkoły. O przyłączeniu się do akcji i udziale w konkursie informowały także lokalne media.

Za udział w akcji i zaangażowanie na rzecz pomocy najbardziej potrzebującym dzieciom nasza szkoła otrzymała CERTYFIKAT od UNICEF Polska.

Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy przyłączyli się do akcji!

Dyplom UNICEF dla Szkoły Podstawowej nr 21


UNICEF „WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA”

KONKURS NA „NAJBARDZIEJ ORYGINALNĄ LALECZKĘ”

Każda placówka realizująca projekt UNICEF „WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA”, mogła wziąć udział w konkursie na najbardziej oryginalną laleczkę. Nagrodą jest koncert Majki Jeżowskiej – Ambasador Dobrej Woli UNICEF dla zwycięskiej placówki.

W poniedziałek 7 marca 2022 szkolna komisja konkursowa w składzie: pan Cezary Bednarczyk, pani Karolina Kopaczyńska, pani Agnieszka Bardelas, pani Ilona Kania, pani Malwina Popek, pani Małgorzata Lesicka, pani Halina Tokarczyk wybrała laleczkę, która będzie reprezentowała naszą szkołę w konkursie. Wybór był bardzo trudny ponieważ wszystkie z ponad 100 laleczek były piękne i oryginalne. Jury zdecydowało, ze w konkursie będzie nas reprezentowała laleczka Anabella wykonana przez uczennicę klasy 2 D. Serdecznie gratulujemy!!! Zwycięską laleczkę prezentujemy na załączonym zdjęciu.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć wszystkich zgłoszonych do konkursu lalek i do głosowania na NASZĄ REPREZENTANTKĘ  w Etapie II, który rozpocznie się 10.03.2022 r. (godz. 11:00), a zakończy 18.03.2022 r. (godz. 11:00).

wszystkiekoloryswiata.unicef.pl


UNICEF „WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA”

Nasza szkoła bierze udział w jednym z najpopularniejszych projektów edukacyjno-pomocowych UNICEF – akcji  WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA. Projekt wspiera Ambasador Dobrej Woli UNICEF Majka Jeżowska.

W jaki sposób szmaciana laleczka może uratować życie dziecka? Ile kolorów ma świat? Jak wiele radości doświadczamy pomagając najbardziej potrzebującym? Odpowiedź na te pytania wydaje się oczywista! Poza fantastyczną zabawą towarzyszącą szyciu szmacianych laleczek, uczestnicy projektu przyczyniają się do poprawy losu setek tysięcy dzieci na świecie.

Zaangażowanie uczniów i całej społeczności szkolnej przerosło nasze najśmielsze oczekiwania! Dzieci z klas 1-3 oraz młodzież z klas 4-8 przekazała ponad 100 laleczek!!! Wszystkie są piękne, oryginalne i w wykonaniu każdej  z nich widać włożone serce oraz ogrom pracy. Bardzo dziękujemy za włączenie się do akcji.

Już wkrótce poinformujemy o terminie i szczegółach organizacji kiermaszu podczas, którego będzie można zakupić szmaciane laleczki wykonane przez uczniów naszej szkoły. Cały dochód ze sprzedaży zostanie przekazany do UNICEF Polska w ramach wsparcia akcji pomocowej szczepień dzieci w Afryce.


Szanowni Państwo

Zespół Edukacyjny nr 3 w Zielonej Górze jako szkoła partnerska UNICEF POLSKA w tych trudnych chwilach solidaryzuje się z Ukrainą i jej mieszkańcami. Zespół do spraw współpracy z zagranicą oraz organizacjami UNICEF, UNESCO przesyła Państwu informacje, jak można pomóc dzieciom na Ukrainie. UNICEF jest organizacją humanitarną działającą na rzecz dzieci na całym świecie, która teraz włączyła się w pomoc dzieciom na Ukrainie. Liczymy na Państwa pomoc i wsparcie dla dzieci w kraju ogarniętym wojną.

Z wyrazami szacunku
przewodnicząca zespołu
Agnieszka Grzesik

http://unicef.pl/ukraina


Dyplom UNICEF

UNICEF dyplom

Dyplom UNICEF – Prawa Dziecka


Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka 20.11.2021 UNICEF

Już niedługo 20 listopada 2021 r. przypada Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Jako szkoła członkowska UNICEF dołączamy w tym roku również do obchodów!!! Nie możemy jednak w tym roku przeprowadzić obchodów zbiorowo jak to miało miejsce 2 lata temu, ale zaakcentowanie tego dnia w trochę zmienionej formie chcielibyśmy przeprowadzić 19 listopada (piątek). Bardzo prosimy, aby uczniowie by tego dnia ubrali się na niebiesko lub mieli chociaż niebieskie dodatki. W holu będzie specjalne miejsce, w którym klasy będą mogły zrobić sobie zdjęcie. Być może klasy zechcą przystroić w tym dniu swoją salę lekcyjną na niebiesko (balonami, dekoracjami, girlandami, serduszkami, niebieskimi odciskami dłoni…).

UNICEF Polska – Konwencja o prawach dziecka
UNICEF Polska – Plakat – konwencja o prawach dziecka
UNICEF Polska – Książeczka o prawach dziecka dla najmłodszych
Prezentacja o prawach dziecka