Zielonogórski Budżet Obywatelski 2025

Szanowni Państwo

Zwracam się do Państwa z prośbą o wsparcie i oddanie swojego głosu w Zielonogórskim Budżecie Obywatelskim 2025! na dwa projekty, które związane są ściśle z ZE3.🤩

Okręg nr 4
Projekt nr 48 Utworzenie parku kieszonkowego
Projekt nr 57 Festyn z okazji Dnia Dziecka 😀

💻Głosowanie odbywa się za pomocą strony: Zielonogórskiego Budżetu Obywatelskiego 2025

Głosować może każdy mieszkaniec Zielonej Góry, który dysponuje 4️⃣ głosami: 2️⃣ głosy należy oddać na zadania społeczne oraz 2️⃣ głosy na zadania inwestycyjne.

Głosowanie trwa od 21 października do 3 listopada 2024 r.

Cała społeczność ZE3 liczy na Państwa głosy!


Utworzenie parku kieszonkowego

Projekt zakłada utworzenie ogólnodostępnego parku kieszonkowego w sąsiedztwie Zespołu Edukacyjnego nr 3 w Zielonej Górze. Park usytuowany byłby na działce o nr 748 w obrębie 0043 przed głównym wejściem do budynku szkoły, dokładnie między budynkiem szkoły a blokiem mieszkalnym przy ulicy Osiedle Pomorskie 14 (orientacyjna powierzchnia 23,6 ar). Utworzenie parku obejmować będzie :
I. Prace projektowe.
II. Przygotowanie terenu (w tym: demontaż starych, wyeksploatowanych nawierzchni, wywóz nieczystości, transport i utylizację materiałów roślinnych, budowlanych, zużytych elementów architektonicznych).
III. Prace związane z wykonaniem trawników.
IV. Prace związane z wykonaniem nasadzeń (drzewa liściaste, iglaste, krzewy, trawy ozdobne).
V. Zamontowanie elementów architektonicznych (ławki parkowe, kosze na odpady selektywne, pojemniki na odchody zwierzęce, stojaki rowerowe).
VI. Prace związane z wykonaniem nawierzchni ścieżek spacerowych, podjazdów dostosowanych do osób niepełnosprawnych etc.
VII. Prace związane z utworzeniem miejsc parkingowych wzdłuż ulicy
z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych.
VIII. Oświetlenie całego parku kieszonkowego.Sposobem na zwiększenie terenów zielonych pomiędzy blokami a także w najbliższym otoczeniu Zespołu Edukacyjnego nr 3 w Zielonej Górze na Osiedlu Pomorskim jest m.in. tworzenie parków kieszonkowych.
Ideą parków kieszonkowych jest zorganizowanie mieszkańcom Osiedla Pomorskiego w sąsiedztwie Szkoły podstawowej nr 21 zielonej przestrzeni do odpoczynku i rekreacji, nawet w środku gęstej zabudowy. Propozycją tego projektu jest minipark, zajmujący powierzchnię nie większą niż 26.000 mkw. Projekt ten inspirowany jest parkami kieszonkowymi powstałymi w różnych miejscach w Polsce i na świecie.
Efekty realizacji zadania:
– integracja społeczności lokalnej,
– wzbogacenie ekosystemu miejskiego,
– zwiększenie atrakcyjności okolicy,
– podniesienie walorów estetycznych silnie zurbanizowanego osiedla,
– nowe miejsce rekreacji dla rodzin z dziećmi oraz osób starszych,
– podniesienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży uczęszczających do ZE3,
– zwiększenie atrakcyjności spędzenia czasu wolnego zarówno przed jak i po zajęciach lekcyjnych.
Wymierną korzyścią budowy Parku kieszonkowego jest także podniesienie jakości przestrzeni, standardu mieszkaniowego oraz wartości okolicy.


Festyn z okazji Dnia Dziecka
Celem zrealizowanego zadania jest aktywizacja oraz integracja dzieci i młodzieży podczas dwóch festynów w terminach (początek czerwca i na zakończenie wakacji szkolnych) poprzez:
– organizację gier i zabaw oraz zajęć sportowych (z różnych dziedzin sportowych),
– organizację zawodów sportowych (z nagrodami),
– propagowanie zdrowego trybu życia przez szerokorozumianą aktywność sportową,
– propagowanie aktywności fizycznej i zdrowego odżywiania jako sposób na walkę z otyłością i innymi chorobami cywilizacyjnymi współczesnego świata,
– rozwijanie wyobraźni i zdolności twórczych dzieci poprzez udział w konkursach (z nagrodami),
– udział w warsztatach.
W wyniku realizacji zadania mamy możliwość podniesienia jakości życia m.in. dzieci i młodzieży. Dużą częścią zadania jest aktywność fizyczna i zajęcia sportowe, czyli promocja aktywnego = zdrowego trybu życia. Sam sport jest dobrem społecznym i dzięki wszystkim swym formom aktywności sprzyja tworzeniu związków społecznych, bliższym relacjom, dobremu samopoczuciu psychicznemu i poprawie sprawności fizycznej. W sport – kreatywną aktywność człowieka – wpisany jest wszechstronny rozwój, obejmujący życie indywidualne i społeczne. Wymiar społeczny sportu wyraża się między innymi w życzliwości między osobami, drużynami, towarzystwami, podporządkowaniu się zasadom fair play, obiektywnej ocenie siebie i innych, unikaniu aspołecznych zachowań. Takie zmiany będą miały miejsce wśród uczestników zadania.
budynek SP21 widok od strony boiska i sali gimnastycznej
Festyn rodzinny organizowany przez ZE3
Categories: Ogłoszenia