Każdy inny – wszyscy równi

Mamy przyjemność poinformować, że Nasza szkoła wzięła udział w #Ogólnopolskim #Projekcie Edukacyjno – Społecznym „Każdy inny – wszyscy równi”. Projekt miał na celu uwrażliwienie na obecność i potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Skierowany do placówek oświatowych, w których uczą się dzieci pełnosprawne oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Realizatorami projektu były: mgr Anna Wańczko, mgr Urszula Solarek

5 maja – Dzień Walki z Dyskryminacją

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który został ustanowiony w 2007 roku przez ONZ. Jego przesłaniem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej. Klasy I-III na znak solidarności z osobami autystycznymi włączyły się w tę akcję. Zajęcia lekcyjne poświęcone były tematyce autyzmu, uczniowie oglądali filmy, prezentacje oraz wykonali prace plastyczne, które można oglądać w holu na pierwszym piętrze.

Dziękuję wszystkim uczniom i wychowawcom za współpracę.

Agnieszka Piwko-Kaźmierczak


Dzień Kolorowej Skarpetki

21 marca przypada Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa.
W tym dniu uczniowie klasy 3a powitali wiosnę w kolorowych skarpetkach. Oglądali filmy edukacyjne i wykonali kolorowe, papierowe skarpetki, symbol Światowego Dnia Zespołu Downa. Tego dnia wybrali się do hali CRS, gdzie wspólnie z innymi wykonali symboliczny łańcuch z kolorowych skarpetek w ramach akcji #Przywitaj wiosnę w kolorowych skarpetkach. Tym symbolicznym gestem pokazali swoją solidarność z osobami z Zespołem Downa. Tym samym wiosna została przywitana z przytupem. #Warto Jest Pomagać# Koło Naukowe Pedagogów Specjalnych UZ „Inkluzja”.

Natomiast dzieci uczęszczając do świetlicy szkolnej przygotowały kolorowe, papierowe skarpetki, które prezentowane są w Sali. To symbol solidarności z osobami z Zespołem Downa.


23 lutego – Dzień walki z depresją

23 lutego klasa VIa uczestniczyła w zajęciach warsztatowych nt. depresji. Uczniowie pracowali w dwóch grupach, jedna z nich zastanawiała się nad niesprzyjającymi wyrażeniami słownymi do osoby zmagającej się z depresją, druga pracowała nad działaniami wspierającymi osoby z depresją. Wcześniej uczniowie zapoznali się z animacją dotycząca tematu depresji.

Nie bądźmy obojętni na drugiego człowieka.

Bądźmy pomocni, czasami wystarczy być przy drugiej osobie.

Nie bójmy się pomagać


Każdy inny – wszyscy równi

14 lutego to nie tylko dzień zakochanych, św. Walenty jest również patronem osób chorych na epilepsję. W ramach projektu „Każdy inny – wszyscy równi” uczniowie dowiedzieli się, czym jest padaczka, jak udzielać pierwszej pomocy w przypadku ataku epilepsji oraz poznali i przećwiczyli pozycję boczną bezpieczną. W ramach solidarności z osobami borykającymi się z tą chorobą na zajęciach logopedycznych i korekcyjno-kompensacyjnych dzieci wykonały serduszka do szkolnej gazetki.


Światowy Dzień Braille’a

4 stycznia w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Braille’a. W ramach projektu „Każdy inny – wszyscy równi” na zajęciach logopedycznych i korekcyjno-kompensacyjnych uczniowie zapoznali się z biografią Louisa Braille’a, poznali alfabet Braille’a, zapoznali się z historią powstania alfabetu sześciopunktowego oraz ze znakami pisma brajlowskiego. Dzięki współpracy z Uniwersytetem Zielonogórskim dzieci miały możliwość poznać tabliczki brajlowskie, zapisywali swoje imiona za pomocą specjalnych dłutek i odszyfrowywały wyrazy.


Odwrócona klasa

W listopadzie, klasa 6b przygotowała w grupach plakaty ukazujące negatywne skutki palenia papierosów. Następnie podczas zajęć prowadzonych metodą ” odwróconej klasy” uczniowie indywidualnie redagowali argumenty (popartych przykładami zaczerpniętymi z badań naukowych) zniechęcające dorosłych do palenia nikotyny, odegrali też scenki, a w nich rolę dziecka namawiającego dorosłego (wychowawczynię) do zaprzestania palenia lub nie ulegania presji innych namawiających do palenia. Okazało się, że zadanie wcale nie było takie łatwe, ponieważ dorosły również bronił swojego stanowiska i przedstawiał argumenty uzasadniające postępowanie.
Lekcję przygotowała i przeprowadziła pani Małgorzata Pieniążek

Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych

3 grudnia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych.

Z tego powodu klasa VIa wzięła udział w warsztatach mających na celu poszerzyć wiedzę w temacie niepełnosprawności po to, aby przede wszystkim z szacunkiem traktować osoby, które z różnych przyczyn są osobami niepełnosprawnymi. Zwieńczeniem pracy uczniów jest gazetka, która znajduje się w sali 105. Zapraszam do zapoznania się z Savior-vivre wobec osób z niepełnosprawnością.

Kajda Karolina


Nie czas na nudę

W listopadzie otrzymaliśmy informację, że troje uczniów z naszej szkoły znalazło się wśród osób nagrodzonych w ogólnopolski konkursie plastycznym „Nie czas na nudę” w ramach Kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł” 2021/22.

Kampania ta została przygotowana specjalnie z myślą o wsparciu dzieci i młodzieży w budowaniu kompetencji i umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami. Stąd hasło kampanii – „Nie czas na nudę!” – która ma wspierać młode pokolenie w ponownym odnajdywaniu się w realnym świecie i w powrocie do równowagi.
Osoby nagrodzone to: Amanda Budnik z klasy IIb, Lena Kozińska z klasy IIIc oraz Maja Obuchowicz z klasy IVa. Nagrody książkowe w imieniu Organizatorów wręczyła pani wicedyrektor Karolina Szefler – Serylak.

GRATULUJEMY!!!

Międzynarodowy Dzień Tolerancji

Z okazji Międzynarodowego Dnia Tolerancji, które ustanowione zostało przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, 16 listopada uczniowie klas I-III mieli możliwość wyrazić za pomocą rysunku, jak rozumieją słowo TOLERANCJA.

Oto „wypowiedzi” uczniów klas młodszych.

Dziękujemy Paniom Alicji Augustyniak oraz Annie Serafinowicz za przygotowanie i przeprowadzenie tego projektu.


Warsztaty „Spójrz inaczej”

Głównym celem programu, w którym wzięli uczniowie klasy 1a, jest zapobieganie uzależnieniom i innym destrukcyjnym zachowaniom oraz nieprawidłowej adaptacji społecznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym poprzez wspieranie prawidłowego rozwoju i rozwijanie umiejętności psychofizycznych kluczowych dla tego okresu rozwojowego.


Spójrz inaczej

W listopadzie uczniowie klas 1-3 uczestniczyli w zajęciach warsztatowych w ramach programu „Spójrz inaczej”. Klasy biorące udział w tych warsztatach podejmowały różne tematy. Uczniowie rozmawiali m.in. o swoich sukcesach, o pomaganiu, o rozwoju czy też o zasadach obowiązujących szkole.

Nie czas na nudę

We wrześniu dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej wzięły udział w miejskim konkursie plastycznym „Jak miło razem spędzać czas” (w ramach kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł” 2022), organizowanym przez MOPS w Zielonej Górze. Prace konkursowe wykonali: L. Fijałkowska, P. Wachowska, N. Dudkowska, G. Dzikowicz, A. Augustyniak, K. Szonda, Z. Muszyńska, O. Dudkiewicz, O. Tomczyk, K. Chempińska, Z. Rokitnicka. S. Temnova, L. Dylińska, H. Żabczyńska, T. Szymanowski.

Miło nam poinformować, że wyróżnienie w tym konkursie otrzymały dwie uczennice z naszej szkoły: Liliana Fijałkowska z kl. 3a oraz Kinga Szonda z kl. 3d.
Nagrody laureatkom konkursu wręczyła wicedyrektor szkoły pani Karolina Szefler-Serylak.

GRATULUJEMY


STOP agresji

Pod koniec października w świetlicy szkolnej przeprowadzono cykl zajęć pod hasłem „Stop agresji”.
Złość to bardzo silne uczucie, którego doświadcza każdy człowiek. To taki stan, kiedy czujemy się bardzo niezadowoleni. Najważniejsze jest jednak to, co z tą złością zrobimy i na co jej pozwolimy.

Na podstawie wiersza pt. „Uczucia” Natalii Usenko, dzieci wymieniały uczucia wymienione w wierszu oraz zastanawiały się nad rolą, jaką odgrywają w naszym życiu.
Uczniowie klas I-III obejrzeli też „Bajkę o złości”. Jej bohaterką była Zosia, w której mieszkała złość. W grupach wiekowych dzieci wspólnie zastanawiały się, gdzie w ciele człowieka może zamieszkać złość, a następnie zamalowywały te miejsca na przygotowanych szablonach.
Wspólnie z wychowawcami dzieci zastanawiały się, jak pozbyć się złości, aby nie sprawić przykrości ani bólu drugiej osobie. Pomocne okazało się opowiadanie pt. „Schabik” Zuzanny Orlińskiej.
Dzieci wzięły również udział w zabawie dydaktycznej, w której wykorzystano ilustracje namalowane przez Sofię Temnovą z klasy II. Zadanie polegało na ocenie zachowania osób przedstawionych na ilustracjach.
Podsumowaniem zajęć było wykonanie portretu „Pani Złości” z krótką rymowaną radą, jak się jej pozbyć z naszego ciała.


Klasa 1a poznaje techniki relaksacyjne

Z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego uczniowie klasy 1a poznali techniki relaksacyjne. Stres najmłodszym uczniom głównie kojarzy się z tremą przed występem przed publicznością. Wiedzą, że jest szkodliwy dla zdrowia i że przyczynia się do wielu chorób. Dlatego uczyli się m. in. nazywania emocji, liczenia oddechów czy oddychania przeponą, aby skutecznie sobie z nim poradzić.


Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego

Z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego – przypadającego na 10 października – w holu szkoły przygotowano tablicę informacyjną. Jest to dzień globalnej edukacji w zakresie zdrowia psychicznego, zwiększania świadomości i wspierania walki ze stygmatyzacją społeczną.